02.05.2023
Suntem parteneri asociați in proiectul international „CUT !” ce vizează conștientizarea și diminuarea consumului de alcool.,alături de Scoala Gimnazială Baiculesti parteneri cu experienta bogată la nivel internațional. Mai multe detalii găsiți pe website ul proiectului https: //cut.pixel-online.org/
28.09.2022
18.09.2022
Activitate „Let s Do It , Romania!” , Școala Primara Nr. 1, clasa a-IV-a.
19.07.2022
„Let’s talk about positive education ” – project SWPBS 606687-EPP-1-2018-2-CY-EPPKA3-PI-POLICY, ERASMUS +, ISJ Arges.
Le t s talk about positive education
17.05.2022
În data de 17 mai 2022, la Școala Primară Nr. 2 Micești s-a desfășurat proiectul ”Colectăm! Reciclăm! Sustenabil dotăm! Climate Action Education”, coordonat de British Council.Elevii clasei I și-au dezvoltat conștiința ecologică și au conștientizat cât de important este sa îngrijim mediul înconjurator.
07.02.2022
Diseminare Erasmus + SWPBS
04.02.2022
Astăzi, la Grădinița Micești s-a desfășurat o activitate din cadrul proiectului ”Citește-mi 100 de povești” inițiat de Asociația OvidiuRo, la care a a fost prezenta doamna Maria Gheorghiu, co-fondator a asociației și doamna Elena Lotrean, Consul Onorific al Finlandei la Sibiu. De asemenea la această activitate a participat doamna inspector școlar general Alina Manea si domnul inspector pentru educație timpurie Teodor Minciună.
08.05.2021
SWPBS-ERASMUS KA3 ( ISJ ARGES, UPIT)
How can a school be part of an European Union project
12.04.2021
Diseminare ISJ Arges proiect Erasmus+ SWPBS 606687-EPP-1-2018-2-CY-EPPKA3-PI-POLICY.
16.01.2019
Dezvoltarea competențelor lucrătorilor de tineret prin proiectul ARTSQUAD /ERASMUS Plus.
24.12.2018
Newletter ARTSQUAD Project /Erasmus Plus.
20.10.2018
Newletter ARTSQUAD Project /Erasmus Plus.
14.11.2017
Diseminare ARTSQUAD.
20.02.2017
Parteneriat ROREC, învățătoare Olteanu Lămâița.
21.12.2016
Activitate proiect Comunități 3 D.
7.11.2016
PROIECT COMUNITATI 3 D
Numele proiectului Comunități 3D vine în fapt de la modul cum abordăm problema violenței într -un proiect finanțat de OMV Petrom, cu tineri și cadre didactice din patru comunități rurale din Argeș : Săpata, Micești, Poiana Lacului, Mălureni! In trei dimensiuni : dezvoltare personală, comunicare, nonviolență! Inseamnă însă și experiențe de viață pentru tinerii implicați și crearea unei comunități de profesori, părinți si elevi interesați de un viitor mai bun.Doua cadre didactice, Caciula Luminita si Dracea Sima Elena Loredana, si patru elevi de la Scoala Purcareni au participat in excursia la Baile Herculane in cadrul acestui proiect.
30.09.2016
Proiect educaţional ecologic S.O.S Planeta, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Miceşti, an şcolar 2016-2017.
Începand cu anul 1970, în fiecare zi de 22 aprilie, omenirea sarbatoreşte Ziua Pămantului. Cel care ne ţine, ne hraneşte, ne oferă adapost, ne încantă privirile cu minunile sale, ne ocroteşte, ne dezvaluie pas cu pas din misterele sale, si mai ales ne suportă…
Planeta noastră are, dupa cum se observa cu ochiul liber, nevoie urgentă de 365 de zile de protecţie serioasă, inclusiv sambata si duminica. Altfel, nesabuirea si lacomia speciei noastra va fi platită din greu de proprii noştri copii, viitoare generatii de sacrificiu si experimente, care, probabil, vor fi loviţi de crizele adevarate, pe langă care cea economică, din prezent, va parea o simplă si inofesivă joacă cu cifrele. Pană atunci Pamantul se mişcă, se roteşte măsurându-ne cuminte timpul care se scurge, lăsându-ne imaginicare vor indemna pe mulţi la meditaţie asupra miracolului numit Terra.
Motivaţia proiectului o constituie problematica actuală a lumii contemporane , poluarea şi exploatarea neraţională a mediului înconjurător precum şi necesitatea cultivării sensibilităţii copiilor faţă de valorile moral-civice , a respectului faţă de natură şi mediul înconjurător ce determină preocuparea cadrelor didactice în formarea conştiinţei ecologice .
Natura este a noastră, este ceea ce ne reprezintă, este tot ce ne înconjoară, tot ce ne ajută să supraviețuim. Este locul unde ne dezvoltăm, creștem și ne împlinim, este locul de joacă, plimbarea între două cursuri, locul unde admirăm un răsărit sau un apus, unde plângem și râdem deopotrivă.Încercând să creștem şi vrem ca și natura să se dezvolte o dată cu noi. Ne implicăm în diferite acțiuni, ne dorim ca tot ce ne înconjoară să fie mai frumos, mai curat….Dar noi ce facem pentru asta?
Prin acțiunile noastre putem creea dezechilibre în natură. Unele specii de animale și plante sunt amenințate cu dispariția, în timp ce altele dispar înainte ca biologii să le poată identifica. Din multitudinea de specii de animale, astăzi unele dintre ele mai pot fi admirate doar în muzee. Și nu se termină totul aici. Mii de alte specii continuă încă să fie amenințate.Poluarea ocupă un loc aparte în rândul factorilor perturbatori ai mediului . Fumul uzinelor, gazele de eșapament emanate de autovehicule, utilizarea produșilor chimici în agricultură, eliminarea produselor toxice în râuri și lacuri, toate acestea contribuie la distrugerea insectelor, păsărilor, peștilor, a vieții.
Ocrotirea naturii ar trebui să constituie un deziderat, un scop în sine. Stă în puterea noastă ca să aruncăm ambalajele doar în medii special amenajate, să reciclăm ambalajele, să donăm o parte din lucrurile de care nu mai avem nevoie, astfel cantitatea de deșeuri fiind drastic redusă. Stă în puterea nostră să protejam mediul, să evităm poluarea apei sau a aerului. Totul e să vrem să nu mai fim indiferenți cu tot ce ne înconjoară, să nu mai dăm vina pe alții, să fim noi un exemplu. Numai așa, generațiile ce vor urma se vor putea bucura de ceea ce noi astăzi avem, dar nu știm să prețuim.
La vârsta scolarităţii se însuşesc cel mai bine deprinderile de comportare civilizată şi se formează premisele conştiinţei ecologice .În ultimele decenii s-au identificat noi probleme de mediu , care s-au impus prin caracterul lor grav , presant şi prin dimensiunile lor regionale şi universale.Problematica lumii contemporane în domeniu a generat, şi în sfera educaţiei , noi obiective care conferă acesteia capacitatea de a contribui cu resursele specifice la construirea viitorului , la construirea unei societăţi mai bune .Educaţia ecologică îşi propune să-l conducă pe copil , deci pe viitorul cetăţean, spre formarea unei atitudini obiective asupra realităţii care să-l incite la participare, să devină conştient de viitorul mediului înconjurător , de faptul că viaţa generaţiilor viitoare, calitatea acesteia , depinde de acţiunile fiecaruia dintre noi .Este cunoscut faptul că educaţia ecologică este un proces compex şi de lungă durată .De aceea este necesar ca aceasta să înceapă încă de la grădiniţă şi să continuie pe toată perioada de şcolarizare şi chiar şi după aceea .Considerăm că cel mai important lucru este să sprijinim copilul în cunoaşterea unor elemente din tainele universului viu şi în înţelegerea faptului că orice fiinţă este importantă pentru om , că educaţia ecologică este o condiţie de bază pentru existenţa vieţii pe pământ .
Împreună putem reuşi!
ACTIVITAŢILE PROIECTULUI:
Nr.crt | Titlul activitaţii | Conţinutul activităţii | Data | Responsabil |
1 | Lansarea proiectului | –informarea elevilor despre viitoarele acţiuni ale proiectului;-prezentari de filmulete , menite să –i faca pe copii să conştientizeze pericolele ce ameninţă viaţa Terrei | 05.09.2016 | Prof. Voicu MihaelaProf.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaProf.Ppopescu NinaProf.Neagu MihaelaProf.Nicola MihaelaSecretar Marinescu CristinaConsilier educativ Mitroi Luminiţa |
2 | Si noi iubim animalele! | -declaraţia universală a drepturilor omului-animale pe cale de dispariţie-prezentări Pawer Point – curiozităţi din lumea animalelor | octombrie | Prof. Mihaela VoicuProf.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaSecretar Marinescu CristinaConsilier educativ Mitroi Luminiţa |
3 | Activitate de control si monitorizare apei potabile provenită din surse naturale | -drumeţii împreună cu elevii pentru recoltarea unor probe de apă din sursele naturale din jurul şcolii,-prezentari de materiale despre parametrii fizici si chimici pe care trebuie să- i respecte apa potabilă.– determinarea practică a unor parametrii importanţi ai calităţii apei | noiembrie | Prof.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaProf.Nicola Mihaela |
4 | Transformarea deseurilor in lucruri frumoase | -expoziţie cu obiecte create de elevi din materiale reciclabile(costume ,ornamente ,podoabe) | decembrie | Prof. Mihaela VoicuProf.Neagu MihaelaProf.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaSecretar Marinescu Cristina |
5 | Apa,prieten şi duşman! | -prezentări Power Point cu tema:-apa prieten-apa dusman | martie | Prof.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaProf.Nicola Mihaela |
6 | Ziua Internationala a Pamantului | -amenajarea parcului şcolii si a colţului biologic viu | aprilie | Prof.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaProf.Nicola MihaelaProf.Neagu MihaelaConsilier educativ Mitroi Luminiţa |
7 | Ziua Mediului | -concurs de compuneri cu tema S.O.S Planeta!-concurs pe teme ecologice de proteţie a mediului | mai | Prof.Voicu MihaelaProf.Popescu NinaProf.Dumitru MarinelaProf.Dinu CristinaSecretar Marinescu Cristina |
8 | Evaluarea proiectului;Popularizarea rezultatelor proiectului | iunie | Prof.Voicu MihaelaProf.Dumitru MarinelaProf. Dinu Cristina.Prof.Neagu MihaelaProf.Nicola MihaelaSecretar Marinescu CristinaConsilier educativ Mitroi Luminiţa |
În atenţia cadrelor didactice- model tipizat proces verbal pentru activităţi.
Consilier educativ Drăcea Sima Elena Loredana.
În data de 14 decembrie 2013 şcoala noastră a participat la concursul judeţean „Tradiţii dulci de sărbători” desfăşurat la Câmpulung Muscel, în cadrul parteneriatului nostru cu LPS Câmpulung Muscel, la acest concurs judeţean au participat un număr de 12 elevi din cadrul şcolii noastre, învăţământ primar, şi un număr de 6 cadre didactice.Au fost obţinute următoarele premii:
- Premiul I înv. Tache Irina-Parada costumelor
- Premiul III înv. Lişman Irina- Parada costumelor
- Premiul III înv. Stana Valentina-Patiserie
- Menţiune înv. Lişman Irina
Proba de patiserie desfaşurată la patiseria „O fată şi un băiat”
Proba concurs cu 5 probe
Expoziţia cu lucrări-desene şi ornamente brad
Proba paint la calculator
Proba parada costumelor dulciuri tradiţionale
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE ANPCDEFP
CAVILAM- Alliance Française- Plăcerea de a învăţa
Prof. limba franceză Motonea Cristiana Şcoala Gimnazială nr.1 Miceşti, jud. Argeş “- Sunteţi pentru prima dată în Franţa?” “- Da, am răspuns emoţionată. Este un vis care a devenit realitate.”
Acestea au fost primele vorbe pe care le-am schimbat cu domnul profesor Alexander Hopens, la primul curs de la CAVILAM- Vichy, « Organiser et animer des séquences didactiques pour les jeunes enfants ». Aşa începea stagiul « Formation pédagogique pour professeurs de FLE- 2013 » pe care îl alesesem din Catalogul de Cursuri Comenius, Programul Sectorial Comenius fiind cel care a făcut ca visul meu să se împlinească. Visam de la începutul carierei mele să văd Franţa, visam să stau de vorbă cu nativi francezi, visam să intru în contact cu civilizaţia şi cultura franceze nu doar prin intermediul cărţilor şi desigur visam să învăţ lucruri noi legate de metodologia de predare a limbii franceze. Aveam adesea ore la care elevii mei se plictiseau, momente în timpul orei în care îşi pierdeau interesul, mai ales la orele de gramatică. Aveam nevoie de un suflu nou, şi ştiam că îl puteam găsi la CAVILAM.
Şi astfel a început aventura limbii franceze, căci acesta este sloganul sub care CAVILAM îşi desfăşoară activitatea: «Vivez l’aventure du français! » şi desigur plăcerea de a învăţa, de a descoperi, de a comunica, de a colabora, de a împărtăşi idei şi impresii. Aşa mi s-a deschis un nou univers pe care îl descopeream împreună cu o colega din Austria, o alta din Rusia, o a treia din Ucraina, cea de-a patra din Franţa, şi cei trei colegi din Camerun, Zambia şi Spania. Ne-am consultat în privinţa unor demersuri didactice, ne-am contrazis, am căzut de acord, ne-am jucat, am râs, am cântat. Toate acestea sub îndrumarea unor profesori extraordinari: Alexander Hopens, Jason Leveque, Frédérique Gella, care încurajau, zâmbeau, glumeau, cântau şi se jucau împreună cu noi, care ştiau să dea unei greşeli o turnură pozitivă şi să te încurajeze să mergi mai departe. A urmat un week-end extraordinar petrecut la Paris, sub un cer minunat cum nu mai văzusem vreodată, în înaltul elegantului Turn Eiffel, în acordurile emoţionante de orgă la slujba de duminică la Bazilica Sacré- Coeur, printre vitraliile somptuoase ale Catedralei Notre- Dame, pe animata arteră Champs- Elysées. Totul era altfel decât în cărţi. Ştiam că acum voi putea însufleţi fotografiile şi prezentările pe care urmează să le arăt elevilor mei.
A doua săptămână de curs mi-a oferit alte lucruri noi. Cursul « Apprendre et enseigner le français avec les médias: (TV5MONDE, RFI, Canal Académie et la presse écrite)» mi-a oferit prilejul de a lucra cu alti profesori minunaţi (Murielle Bidault, Lidwien van Dixhoorn) şi noi colegi din Tunisia, Algeria, Olanda, Norvegia, Suedia şi Irlanda. Am descoperit împreună bogatele resurse pedagogice oferite de TV5 Monde şi Radio France International, documentele autentice (jurnalul televizat, reportajul radio, documentarul) puse la dispoziţie de acestea şi nenumărate demersuri didactice atractive şi motivante pornind de la aceste resurse, care au la bază comunicarea orală şi scrisă, lucrul în echipă, colaborarea, dezvoltarea creativităţii.
Totul a fost magic, şi de altfel acest lucru ni s-a şi inoculat: să fim magicieni în faţa propriilor elevi, să profităm de ritm, de muzică, de teatru, să ne folosim de diferite expresii ale feţei, de diferite inflexiuni ale vocii, să-i lăsăm pe elevi să descopere, să se joace învăţând şi să înveţe jucându-se, să-i învăţăm limba străină pentru a-şi exprima propriile nevoi şi să-i luăm pe aceşti copii tot timpul prin surprindere, înconjurându-i cu braţe părinteşti.Iată câteva dintre lucrurile care mi s-au impregnat în minte şi în suflet, care cu siguranţă îmi vor schimba orele de curs, maniera de a transmite cunoştinţele noi elevilor mei, modul de a-i atrage şi de a-i motiva. Le voi oferi o perspectivă nouă asupra studiului limbii franceze, pe care o pot învăţa cu plăcere, căci este o limbă frumoasă, amuzantă, elegantă, muzicală, utilă, seducătoare, pasionantă! Îi voi ajuta să înţeleagă că învăţând această limbă pot vorbi despre ei şi despre propria ţară cu alţi francofoni, pot descoperi noi culturi, pot călători sau lucra în alte ţări.
Tot ce îmi doresc acum este să ţin legătura şi să colaborez cu oamenii frumoşi pe care i-am cunoscut acolo. Toţi erau deschisi către ideea de a ne revedea, de a pune bazele unor proiecte multilaterale şi ştim că Programul Comenius este acolo şi ne poate fi oricând un sprijin de nădejde!
Curs de formare în Southampton – Anglia
Prof. lb. engleză, Duţulescu Elena-Roxana Şcoala Gimnazială nr.1 Miceşti, jud. ArgeşÎn perioada 30 iunie-12 iulie 2013, în cadrul mobilităţii individuale Comenius, prin grantul obţinut din fonduri europene, prin Agenţia Natională de Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, am participat la cursul ” Creative activities & Motivating materials for the secondary classroom” , adresat profesorilor europeni, care predau limba engleză ca limba straină. Instituţia organizatoare a fost International Study Programmes, cu sediul în Cheltenham, instituţie care are 30 de ani de experienţă în organizarea de cursuri de formare pentru cadrele didactice şi nu numai.
În cele două săptămâni petrecute în orasul Southampton, din Anglia, am acumulat abilităţi noi, am învăţat diferite tehnici de predare a limbii engleze, pentru a fi mai creativă şi mai eficientă în ceea ce fac, tehnici ce le voi aplica la clasă, în anul şcolar 2013-2014.
Printre activităţile din cadrul cursului, care au vizat punerea în practică a unei multitudini de idei şi strategii menite să motiveze elevii şi să facă lecţiile de limba engleză mai captivante şi mai plăcute, s-au numărat: utilizarea materialelor autentice, învăţarea diferenţiată, abordarea didactică cross-curriculară, desfăşurarea de activităţi didactice integrate pentru dezvoltarea competenţei lingvistice, antrenarea imaginaţiei şi a creativităţii elevilor prin utilizarea jocului de rol şi a dramatizării, utilizarea mediei în procesul de predare, a desenelor, a poveştilor, a poeziilor, nvăţarea bazată pe sarcini şi abordările lexicale, strategii de corectare şi feedback. În cadrul atelierelor de lucru, am avut posibilitatea de a ne exprima liber, de a transforma teoria în practică prin activităţi antrenante. Pentru o bună desfăşurare a cursurilor ne-au fost puse la dispoziţie materiale informative diverse şi suporturi de curs, pliante, broşuri etc.Am asistat la expuneri şi dezbateri cu caracter general: prezentarea sistemului de învăţământ englez (modificări recente şi probleme actuale), respectiv dezbateri pe tema ”Anglia multiculturală”.Am avut ocazia să vizitez şcoli de renume şi am asistat la ore în Upper Shirley High School. Am constatat că şcolile au o foarte bună bază materială; prin practica desfăşurată în diversele ateliere din şcoală (tâmplărie, mecanică, asistenţă medicală, bucătărie) li se asigură elevilor o pregătire profesională adecvată. Orele de curs asistate au fost interactive, s-au folosit videoproiectorul, tabla interactivă , iar în vederea realizării diferitelor proiecte şcolare, elevilor li s-au pus la dispoziţie toate materialele necesare şi au avut acces la computere conectate la internet.Prin excursiile organizate în perioada stagiului, am avut posibilitatea de a intra în contact direct cu tradiţiile şi cultura britanică: vizitarea oraşului gazdă – Southampton, vizitarea insulei Wight, vizitarea celor mai reprezentative obiective turistice din Londra, plimbare prin pădurea New Forest, vizitarea oraşului Winchester, a catedralei şi a bibliotecii din incinta catedralei, vizitarea monumentului preistoric din Stonehenge şi a oraşului Salisbury.Activitatea de formare a reprezentat o formă de perfecţionare de care are nevoie orice profesor de limbi străine pentru a-şi îmbunătăţi abilităţile, metodele de predare şi dobândirea accentului local. De asemenea, prin participarea la acest stagiu şi prin experienţa cazării în familie gazdă, mi-am îmbunătăţit competenţele de utilizare a limbii engleze, atât în situaţii formale, cât şi non formale. La această formare au participat 24 de profesori din 11 ţări (Cehia, Elveţia, Ungaria, Italia, Spania, Polonia, Portugalia, Germania, Slovacia, Slovenia şi România). Astfel, am avut ocazia să fac schimb de bune practici cu alţi profesori din Europa cu care voi păstra legătura şi vom face schimb de experienţe, poate chiar parteneriate.
Recomand tuturor cadrelor didactice interesate să aplice pentru astfel de cursuri finanţate din fonduri europene, deoarece consider că sunt de un real sprijin din punct de vedere profesional, didactic, personal şi mai ales pentru integrarea în standardele europene privind educaţia şi formarea.